Oblaci Logo

Povećanje medijske vidljivosti političke kandidatkinje

Politička kandidatkinja Iva Rinčić do nas je došla jer zna da smo radili za političku platformu Da štima svima. Smatrala je da bismo i njoj mogli pomoći s izazovima s kojima se kao politička kandidatkinja susreće. Jer unatoč kvalitetnom sadržaju, medijska vidljivost bila joj je jako loša.

Zato smo Ivi otvorili put ka njezinim potencijalnim biračima, ka zainteresiranoj javnosti i mogućim političkim suradnicima. Nametnuli smo je u javnosti. Naše praktične vještine poboljšale su sposobnost njezine medijske komunikacije, osnažile njezine političke poruke i potakle pozitivnu prisutnost u medijima.

Naslovna Iva Rinčić

Izazov

Iva je imala prilično dobar politički sadržaj i politički program u razvoju. Djelovala je već kao nezavisna vijećnica u Gradskom vijeću i Županijskoj skupštini. Željela je napraviti korak dalje, željela je stručnu pomoć, kako bi njezine političke poruke došle do šire javnosti. Također, smatrala je da joj je potrebna veća medijska vidljivost.

Mi smo nastavili razvijati njezin politički sadržaj i program, a uz to smo identificirati temeljne vrijednosti i prioritete njezinih politika te predstavili taj politički paket ciljanoj javnosti, njezinim potencijalnim glasačima, odnosno biračima.

Morali smo je „smjestiti“ u politički spektar na području na kojem politički djeluje (Rijeka i PGŽ) te proučiti njezine potencijalne konkurente, one na vlasti, ali i one u oporbi. Napravili smo analizu kandidatkinje, doznali za što se zalaže, koji su joj ciljevi, a što su joj želje, tko su joj suradnici, koje su joj teme bliske, a kojima se bave njezini suradnici. Puno je problema s kojima bi se Iva mogla i željela baviti, no sveli smo to ne njih nekoliko, kako se ne bi gubila u „svaštarenju“.

Usluge

Kad smo odradili istraživački dio, mogli smo početi raditi na Ivinoj većoj medijskoj prisutnosti. A to obuhvaća širok raspon zadataka.

Naši su prijedlozi bili: aktivno bavljenje s do tri teme maksimalno, potpuno novi vizualni identitet s novim logom, nova web stranica koja će se redovito ažurirati i SEO optimizirati, aktivna promocija i oglašavanje političkog sadržaja na Facebooku, održavanje konferencija za novinare, redovito slanje priopćenja medijima, ali i podnošenje amandmana, postavljanje pitanja od važnosti za građane gradonačelniku.

Što smo radili?

Web stranica

Iva je imala web stranicu koja nikako nije zadovoljavala potrebe pa smo odlučili napraviti novu. Da bismo to mogli, uz tehničke poslove poput naziva ili domene, bilo je potrebno stvoriti potpuno novi vizualni identitet Ive kao nezavisne političke kandidatkinje. Paleta boja, fontovi, vizuali, grafike, individualna domena, logo, nove fotografije političke kandidatkinje, snimanje videa… Priča se polako počela graditi.

Kad je sve bilo gotovo, a Iva potpuno zadovoljna napravljenim, krenuli smo u izradu weba. Naravno, sada je trebalo osmisliti sadržaj.

Web stranica je pregledna, jasna i nije prenatrpana. Na njoj je predstavljena Iva te njezin tim, jer jako je važno da građani znaju tko je osoba koja od njih traži glas. Izdvojen je njezin Vijećnički rad i za Grad Rijeku i za Primorsko-goransku županiju te redovito donosimo popis amandmana, kako onih koji su prošli, tako i onih koji nisu usvojeni (pogađate, tih je puno više). Tu su, zatim i Ivina vijećnička pitanja, ali i rubrika Novosti, u kojoj donosimo izvješća s konferencija za medije i gostovanja u medijima, priopćenja te Ivine blogove u kojima tematizira gradske i županijske teme, od političkih, do komunalnih.

Web je, naravno, SEO optimiziran i postavili smo hijerarhijski jasnu i SEO prihvatljivu strukturu portala. Vodimo računa o tome da nema pogrešaka u indeksiranju stranica, pratimo brzinu učitavanja stranica, grafički dorađujemo portal s mobile-friendly preporukama, provjeravamo jesu li poveznice u člancima ispravne, tražimo članke koji u sebi ne sadrže poveznice, ispravljamo URL strukturu članaka kako bi ona bila SEO-friendly.

Vijećnička pitanja

Facebook objave

Nakon analize, odlučili smo se za početak fokusirati na Facebook, kao mrežu na kojoj djeluju potencijalni glasači Ive Rinčić. Osim toga, Facebook je odličan za komunikaciju sa građanima u realnom vremenu. Osvježenje Facebooka za početak, nova profilna i cover slika, vizualni identitet s novim vizualima kao za web i – sadržaj. Kako bismo pojačali vidljivost weba, svaki tekst s njega, dižemo na Facebook.

Osmislili smo i provodili content marketing, video marketing, online i social media oglašavanje; provodili smo oglašivačke kampanje te radili analize rezultata; savjetovali pri osmišljavanju sadržaja.

Na Facebooku je sve važno, i sadržaj i vizualni aspekt, stoga svemu pristupamo jednako ozbiljno. A znate li da čak 82% svog prometa na internetu danas otpada na video sadržaj? Da, video je sjajan format i za Facebook pa često zajedno s Ivom osmišljavamo teme i sadržaj za video kojeg snimimo na posebno odabranim pozicijama. I možemo vam reći da imaju odličan doseg.

Radimo Ivi i oglašivačke kampanje, od definiranja ciljane publike, postavljanja proračuna, stvaranja zanimljivog i građanima važnog sadržaja uz aktualan i prepoznatljiv vizual, do praćenja i optimiziranja izvedbe oglasa. Nije važno samo privlačenje potencijalnim glasača, već i slanje jasnih poruka političke kandidatkinje.

Konverzija, razmatranje i svijest, to su najčešće vrste kampanja kojima se služimo. Želimo razviti svijest građana o Ivi, potaknuti ih da počnu razmišljati o porukama koje ona komunicira te ih potaknuli da poduzmu neke radnje, poput odlaska na web stranicu.

Zanimljivo je da su se rezultati pokazali vrlo brzo pa je Iva plaćala 0,03 eura po angažmanu na objavi i dobiva 40 do 60 novih pratitelja mjesečno na Facebooku. Što znači da smo kvalitetnim pripremnim radom uštedjeli na proračunu za oglašavanje.

Problemske priče
Vizual Facebook

Medijski istupi

Unatoč društvenim mrežama i mogućnosti da političar sva svoja razmišljanja, poruke, programe, objavljuje kad i kako želi, mediji su i dalje jako važna, odnosno nezaobilazan dio koji pomaže u vidljivosti. Stoga smo i odlučili da Iva barem dva puta mjesečno šalje medijima priopćenja, a po potrebi i češće. Naravno, uvijek su ta priopćenja osmišljena, a teme su aktualne, jer slati priopćenja da bismo ih slali, zaista dugoročno nema smisla i može biti kontraproduktivno.

Drugi su alat konferencije za medije koje je Iva organizirala (i organizirat će) s nekim od svojih suradnika ili kao Klub vijećnika ili kao oporba okupljena oko neke teme. Jako je važno, pokazalo se i na Ivinom primjeru, imati konferencije jer to bitno povećava vidljivost, o njima se priča, raspravlja, dijele se teze izrečene na njima i slično. A onda, naravno, sve veća vidljivost dovede i do pozivanja u medije, bilo to gostovanje ili intervju/razgovor ili, pak, izjava o nekoj određenoj „vrućoj“ temi poput, u Ivinom slučaju, Štrajka radnika „Čistoće“

Također, važan je dio i medijski trening jer treba se znati snaći u određenom trenutku, znati odgovoriti na, primjerice, provokaciju političkog oponenta, znati se nositi s novinarskim pitanjima.

Rezultat

Dobar je primjer problem neupisane djece u riječke vrtiće. To je problem na kojem je Iva intenzivno radila, povezala se s mama neupisane djece, upoznala se maksimalno s problemom, reklo bi se dubinski. Organizirali smo zajedničku konferenciju za novinare Ive i tih mama, koja je medijski bila izvrsno popraćena, a Grad je nakon toga proširivao vrtićke kapacitete. Ta priča nije gotova, kao ni Ivin pritisak na gradsku vlast jer djeca uistinu jesu naša budućnost i zato je važno upisati baš svako prijavljeno dijete u vrtić.

Drugi je primjer „Čistoća”, gdje su radnici obustavili rad nezadovoljni uvjetima rada plaćom. Iva se zajedno sa svojim Klubom aktivno uključila u taj problem, poslali smo zajedničko priopćenje i takva komunikacija rezultirala je pozivom Ivi za javljanje uživo u Dnevnik N1 televizije, zajedno s riječkim gradonačelnikom.

Političar/ka ste? Javite nam se već danas:

Sva su naša kreativna rješenja prilagodljiva i personalizirana, kako bi postigli što bolje rezultate.

Novosti